Tuli se tässä opittua.

Mulla meni ne pari ekaa päivää täällä vähän heikommalla ruokahalulla, joten nyt mun on täytynyt vähän ottaa takasinpäin sitä energiaa. Eilen olin syönyt jo pari ruokaa, mutta alkuillasta kun oltiin pihassa ja naapurit ihaili mua, niin huomasin siinä pihassa sellasia herkullisen näköisiä papanoita. Ihan vaivihkaa mä imuroin niitä masun täydeltä. Kun pääsin sisään niin mä vedin vielä Panun kupista melkein kaiken ruuan, se kun oli ollut niin ajattelevainen, että oli mullekin jättänyt. Mulle kävi just niin kun siinä yhdessä sanonnassa: Silmät söis ja maha vetäis, vaan ei jalat heikot kanna. No, sain itteni raahattua matonreunalle, ja siinä sitten könötin ja koitin saada vähän happee.

1097824.jpg

 Masu tuntu painavan ainaskin tonnin. Äiti kielsi Panua leikittämästä mua, enkä mä kyllä olis millään jaksanutkaan. Alko nukuttaan ihan kauheesti, mutta en saattanut nukkua olleskaan kun maha vaan turpos ja turpos. Oli aika tukala olo ja piti vain vaihdella asentoa koko ajan.

1097827.jpg

 No sitten ihan illalla me käytiin vielä ulkona koittamassa tulisko kakka. Ja tulihan sitä. Ja yöllä vielä kymmenen lisää. Herätin ton äitinkin kun oli niin kivistä kakkaa, että parketit vaan ropisi. Ei tuntunut kivalta ja mua vähän itkettikin aina kun piti pinnistää. Tänään päivällä mä sain ne viimesetkin soraset ulos, vaikka parkuhan siitäkin tuli. Äiti itki melkein myötätunnosta. Hitsi kun muistais olla syömättä kiviä jatkossa.

1097829.jpg

Tänään mulla on ollut jo parempi olo, ja Panukin on syönyt kuppinsa tyhjäksi ihan ilman mun apua. Se on myös ollut tosi kiva mulle, otti jo aika likelle nukkumaankin.

1097828.jpg

Niin ja sit se opetti, että peiton alla on huitsin kiva nukkua. Tosin mä en vielä saanut kokeilla kun vierestä vaan.

1097832.jpg